Wednesday, March 10, 2010

Şeker kız Candy'yi kaçırmayan siyasetçi

Öğle tatilinde masamda otururken, içerden ıslıkla kol düğmelerinin çalındığını duymayı seviyorum. Bunun sadece ihtimalini bile sevebilecekken hem de...


Böyle başlamayacaktım. Hayır. Şeker kız Candy...

Şeker kız Candy’nin gelişimini yakınen takip ettim. Eliza en azılı düşmanımdı, Candy adına sinirlenir, söylenirdim (Candy sinirlenen bir insan değildi, güler geçerdi ki bu Eliza’yı daha da sinir ederdi.) Antony öldüğünde 4. Sınıftaki ilkokulum (3. Okulumdu da) olan Örnekal’da ha gayret bayraklar yarıya indiriliyordu, okul olarak 1 hafta başka bir şeyden konuşmamış ve sürekli ağlamıştık (en azından ben.)Bir çizgi filmde ana karakterlerden birinin ölmesi travmatik bir etki yaratmıştı bende.

Geçen sene 50 kadar bölümünü Youtube’dan tekrar izledim. Antonyli bölümleri izlerken çok kötü bir ikileme düşmüştüm. Öleceğini bildiğim için geciktirmek istiyordum ama bir yandan da onun olduğu bölümleri izlemek. Sanki yeniden ölmüş gibi oldu benim için, mümkünse eğer, gecenin 3ünde hıçkıra hıçkıra ağlayarak uyuyakaldım. Sanırım insanın çocukluğunda hafızasına yerleşmiş olan şeyler onu daha çok etkiliyor, “biz büyüdük ve kirlendi dünya” efektini ortadan kaldırmış oluyorsun, 10 yaşındaki Dilara izliyor onu...

Aynı zamanda da engrishimi geliştirmiş oldum. Japonca sesli, ingilizce altyazılıydı videolar ve ingilizce altyazısını Amerikalı Japon bir kız hazırladığı için Japon ingilizcesi olan engrishte uzmanlaşmak üzereydim ki Türkiye’ye döndüm ve bölümlerin geri kalanını izlemeye ne vaktim ne de tunnel uzantılı girilen Youtube’un videoları bir açıp bir açmamasıyla uğraşmaya sabrım oldu. Aslında 50den sonraki bölümler, Türkiye’de de yayınlanmamış olan bölümler, bir fırsat olsa da izlesem...

Hala daha en sevdiğim çizgi film olmasına rağmen, ilk olarak şu yaşımda izlemiş olsam bu kadar sever miydim bilemiyorum. Ama başkaları benim gibi düşünmüyor demek ki. Nitekim Şeker kız Candy’yi bir gün bile aksatmadan izleyen isimlerden biri de Alparslan Türkeş imiş. Gerisi Ekşisözlükten geliyor buyrun;

“Oral Çalışlar 'ın Oradaydım belgeselinde açıkladığı üzere; siyasi liderler, 12 eylül 'den sonra, aynı çatı altında, hapishanede zaman geçirirken, Alparslan Türkeş 'in tek başına, o yanındaki sivil askerleri olmaksızın tv başında her bölümünü izlediği tek tv yapımıymış.



Oral Çalışlar bir gün sormuş; "Neden bu çizgi filmi izliyorsunuz?", Türkeş de cevaplamış; "..Çok insani buluyorum.."



Yakın tarihimiz, çok ama çok ilginç anılarla dolu, Alparslan Türkeş ve şeker kız candy, hiç yanyana düşünmezsiniz değil mi?”

No comments:

Post a Comment