Wednesday, February 10, 2010

tandanslarım :)

Yazmaya başladığımdan beri çok mutluyum. Düşüncelerim o kadar beynimde yankılanıyordu ki ne kitap okuyabiliyordum ne de film izleyebiliyordum. Şimdi üstümden bir yük kalkmış, beynim azad edilmiş gibi. Şimdi hani sait faik de yazmasaydım çıldırabilirdim demiş ya onun gibi diyeceğim ama kendimi onla bir tutmuşum gibi olacak, olmayacak. Aa oldu bile :P şaka değil bu ülke Süleyman Demirel gördü arkadaşlar. Adam bana sağcılar adam öldürüyor dedirtemezsiniz demiş bir adam. Paradox gibi gözükmekle birlikte gayet bilinçli söylenmiş bir cümle aslında. Gayet de babalar gibi söylemiş oluyor dedirtemezsiniz dediği şeyi hehe ☺ ha bunu diyen şunu da dedi; ege bir yunan gölü değildir, ege bir türk gölü de değildir binanaleyh ege bir göl değildir.. hoş aynı zamanda protestoları kâle* almadığını belirtmek için yollar yürümekle aşınmaz demişliği de var. Bu kadar yaratıcı demeçler verdiği için pro-anything eğilimli bir insan olmama rağmen kendisine sempati duyabiliyorum. Eğilim deyince de aklıma fransızca kursunun gelmemesi mümkün değil. kurstaki arkadaşlarla aramızda geyik oldu artık. tendance kelimesi çıktı birgün, sözlükten bakıyorlar “temayül”.. hmmm baya anladık.. espri oldu artık temayül.. sanırsın 1910 sözlüğü, arapça farsça kelimeler dolu.. bana sordular şansa ben biliyordum. Hayır temayül kelimesini bilmiyordum yanlış anlamayın, 4 senelik hukuk hayatımda bile o kelimeyi görmemiştim. Tandans kelimesini türkçede kullanan arkadaşım var ordan biliyordum..
*Ayrıca madem artık ayan beyan adım tdk’ya çıktı ve madem bende artık en büyük hobilerimden birinin konuşurken ya da yazarken kelimelerinin büyük ünlü uyumuna uyup uymadığını inceleyip, uymuyorsa hangi kökenden geldiğini araştırdığımı gizleme gereği duymuyorum o zaman en rahatsız olduğum şeylerden birinin de a’nın üstündeki şapkanın kaldırılması olduğunu söyleyebilirim. Evet hepimiz konuşurken farkında olmadan yapıyoruz o ayrımı tabii ki ama işte ben çok eksikliğini hissediyorum ☹ benim adım da bile olması lazım. (hatta bu lazımda da olması lazım, lazım da lazım!!!) şapkanın kaldırılmasından duyduğu sıkıntıyı ilkokul sınıf öğretmenim ya da ortaokul türkçe öğretmenim dile getirmişti. (4 okul, 8 sınıf değiştirdim lise sona kadar have a little mercy) o gün bugündür bende a’nın şapkasını düşünürken bulurum kendimi. Adımı şapkayla yazan yaşlı insanlara da sonsuz sempatim vardır hehe ☺

No comments:

Post a Comment